25 Kasım 2013 Pazartesi

Orhan Veli Kanık - İstanbul'u Dinliyorum

Orhan Veli'nin en güzel eserlerinden birini, eski İstanbul'u gösteren harika bir film eşliğinde yorumlamış Cem Karaca. Bu iki üstadı birleştiren ortak değerin İstanbul olması, şiirin anlamına anlam katmış. Keyifli Dinlemeler.
Orhan Veli Kanık - İstanbul'u Dinliyorum (Seslendiren: Cem Karaca)


İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Önce hafiften bir rüzgar esiyor,
Yavaş yavaş sallanıyor,
Yapraklar ağaçlarda.
Uzaklarda, çok uzaklarda,
Sucuların hiç durmayan çıngırakları.
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Kuşlar geçiyor derken,
Yükseklerden, sürü sürü, çığlık çığlık.
Ağlar çekiliyor dalyanlarda,
Bir kadının suya değiyor ayakları,
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Serin serin Kapalıçarşı,
Cıvıl cıvıl Mahmutpaşa,
Güvercin dolu avlular,
Çekiç sesleri geliyor doklardan,
Güzelim bahar rüzgarında ter kokuları,
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Başımda eski alemlerin sarhoşluğu,
Loş kayıkhaneleriyle bir yalı,
Dinmiş lodosların uğultusu içinde,
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir yosma geçiyor kaldırımdan,
Küfürler, şarkılar, türküler, laf atmalar.
Birşey düşüyor elinden yere,
Bir gül olmalı,
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı.
                    
İstanbul'u dinliyorum, gözlerim kapalı;
Bir kuş çırpınıyor eteklerinde,
Alnın sıcak mı, değil mi, biliyorum,
Dudakların ıslak mı, değil mi, biliyorum.
Beyaz bir ay doğuyor fıstıkların arkasından,
Kalbinin vuruşundan anlıyorum,
İstanbul'u dinliyorum.


Ditulis Oleh : Unknown Hari: 10:46 Kategori:

0 yorum:

Yorum Gönder